Нормативни изисквания за регистрирате кафе- сладкарница с предлагане на готови сладкарски изделия

Кафе- сладкарницата  е предпочитано място за родители и деца.  

Задължително е да сте регистрирани, като юридическо лице за откриване на обект за храни.

 В настоящата статия ще се постарая да изложа основните изисквания за регистрация съобразно нормативните изисквания.

Изисквания, относно материално техническата база:

Необходимо е да осигурите търговска част оборудвана с бар- плот с мивка/и с течаща топла и студена вода. Може да имате една мивка и миялна машина. За приготвяне на напитки се осигуряват сокоизстисквачки, блендери, кафе- машина/и, миксер за приготвяне на фрапе и друго необходимо оборудване.  До бара се осигурява среднотемпературен хладилник, в който да съхранявате суровини.  Допуска се да приготвяте сандвичи от колбаси и млечни продукти, които по желание на клиента да се затоплят в парти грил, както и гофрети от готова смес.

Необходимо е да осигурите рафтове и стелажи за съхранение на трайни сладкарски изделия, които не изискват хладилни условия на съхранение, като кексове, мъфини, сладки, соленки и др.

За малотрайните сладкарски изделия е необходимо да осигурите хладилна витрина, в която да се поддържа температура от 0 до 4оС.

Осигуряват се хладилни витрини за съхранение на напитки.

За обекти с по- голям капацитет е необходимо да осигурите и складова площ.

В изолирана площ е необходимо да осигурите гардероб или закачалки за съхранение на личното и работното облекло на персонала.

За съхранение на препаратите и инвентара за почистване е необходимо да осигурите шкаф с плътно затварящи се врати.

Необходимо е да осигурите санитарен възел с една или две клетки. До 50 стоящи места може да осигурите една клетка, а над 50 места трябва да са 2 клетки.

Изисквания за персонала:

  • Персоналът, работещ в обекта трябва да има здравни книжки с необходимите медицински прегледи- чревни и паразитологични, които се извършват в лицензирана микробиологична лаборатория. След извършване на прегледите трябва да отидете при личния лекар, след това да заверите книжката в РЗИ.
  • Работещите в обекта трябва да имат работно облекло, което да използват само в обекта. Прането на работното облекло се осигурява от персонала.
  • По време на работа не трябва да се извършват действия, които могат да замърсят приготвяните храни и напитки.

Необходими документи и разрешителни

Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 8 от Закона за храните (Д.В. бр. 52/2020г., в сила от 09.06.2020г.)

  • НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки- на стойност 250лв.
  • Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики- на стойност 150лв.
  • Мониторингова програма за изследване на храни през календарната година- на стойност 50 лв.

Ако желаете да извършим услугата подаване на документи до Областната дирекция по безопасност на храните таксата е 80 лв., като в нея е включено и заплащане на държавната такса от 34лв., плюс преводната такса.

В Областната дирекция по безопасност на храните се подават:

  • Заявление и списък с групи храни (образец КХ-1 и Приложение 1);
  • Документ за статут на помещението (разрешение за въвеждане в експлоатация, разрешение за ползване, акт 16 и др.);
  • Договор за наем или документ за собственост.

Съобразно изискванията на чл. 26 от Закона за храните, обекта се регистрира в национален регистър до 5-тия работен ден от подаване на документите, но може да започнете работа не по-рано от 14-тия календарен ден. Забележете обекта може да е вписан в регистъра, но не може да започнете работа по-рано от 14-тия календарен ден от подаване на заявлението. От 5-тия до 14-тия ден може да подадете документи за работно време в общината по местонахождение на обекта, както и документи за категоризация в ОП „Туризъм“.

Документация по трудова медицина:

Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа. Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД и работите само управителите на дружеството. Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.

Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни.  Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева.

Автор: Валя Бойчева

Не копирайте и разпространявайте статията без знанието на автора, защото е защитена с авторски права!

Автор ValyaBoicheva

Повече от тази категория

ИЗИСКВАНИЯ ЗА РЕГИСТРАЦИЯ НА РЕСТОРАНТ

За да откриете ресторант е необходимо да имате ясна концепция, бизнес план желание за много работа.   Ще Ви запозная с основните изисквания за регистрация на ресторанти. Ресторантите могат да бъдат много видове и с разнообразна кухня. Най-често срещаните са:...

повече информация

ИЗИСКВАНИЯ ЗА РЕГИСТРАЦИЯ НА РЕСТОРАНТ

За да откриете ресторант е необходимо да имате ясна концепция, бизнес план желание за много работа.   Ще Ви запозная с основните изисквания за регистрация на ресторанти. Ресторантите могат да бъдат много видове и с разнообразна кухня. Най-често срещаните са:...

повече информация

ИЗИСКВАНИЯ ЗА РЕГИСТРАЦИЯ НА РЕСТОРАНТ

За да откриете ресторант е необходимо да имате ясна концепция, бизнес план желание за много работа.   Ще Ви запозная с основните изисквания за регистрация на ресторанти. Ресторантите могат да бъдат много видове и с разнообразна кухня. Най-често срещаните са:...

повече информация

0 Comments

0 коментара

Подайте коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *